domingo, 5 de febrero de 2012

Genç bir Kübalı ölümü

     

Birkaç hafta önce, sanal bir tartışma forumu, eski bir yoldaş, bir kesici-güçlü bir tartışmacı ve net yorum iddialarına yanıt yazdı:

    
"Ben (...) Bir de bunlar bazı uygulamaların mağduru olan, özellikle de insanların sempatiyle düşünüyorum ben pratikte tüm dayanışma ölçüde (kenara ideoloji koymak nasıl bilmek ile yapmak çok şey var Kanaatimce mümkün) ... (...) dayanışma takip (...) Ve ideolojilerinden daha fazlasını, dayanışma pratiği açısından önemlidir: dayanışma biriyle iyi ben benim gibi düşünmüyor olabilir, ama zor bir kişiyle benim dayanışma ifade kimlerin benim gibi düşünen, ama beni kabul edilemez şeyler yapar. " Bu teklif bir dijital köşe yazarı olarak benim deneyimim en rahatsız mesaj yazmak için artık kurtarılmış ise.
Bazen bilinç - kategorik tarafından bulunan birkaç seçenek zorunluluklar-bırakır ve bu durumlarda biridir. Bu gerçekler tekrarı izin veya uyumsuzluk karşı sesini yükseltmeye - açlık grevine yaklaşık iki ay sonra Santiago de Cuba genç Wilman Villar Mendoza, Ölüm başka bakmak isteyip herkes koyar insanlığın en temel anlamda kendilerini.
Biz en ve statükoya karşı isyan, ya da acı çekenlere protesto ve direniş çeşitli biçimlerde günlük-siyahlar, kadınlar ve kırsal alanlarda veya gecekondu fakir insanlar sessizlik içinde teslim olduğunu görünce Küba'da Durum, bileşik olduğunu Hangi burjuva petit veya resmi söylem tarafından işletilen imparatorluğunun paralı askerler, bir sanbenitos hiç görünmüyor iyi olsun.
Wilman grev eylemi saldırı değildi, hükümetin orantısız ve kabul edilemez olarak kabul edilebilir tavizler talep etti. O siyasi rejimi değiştirmek istiyoruz ve üst düzey yöneticilerin istifasını talep etmedi: sadece hukuksuzluk ve siyasi misilleme overtones, birkaç ifadelerine göre, bir tutuklama düzeltilmesini talep etmişti.
Bu nedenle bile devletin bir iyi uygulanması olan nedeni ile mükemmel uyumlu kendine bir hareket oldu. Devletler kendi mahkumların güvenliğini sağlamak yasal görev, siyasi ve ahlaki tartmak ve bunlar uluslararası toplum İrlandalı mahkumlar için ayrım yapmadan ölmesine izin Margaret Thatcher ve George Bush için reçete olduğunu kınama hak etmiyorum çünkü ne zaman ya da Afgan savaşçıları.
Neredeyse iki yıl önce - Orlando Zapata öldü benzer koşullarda, daha sonra bazı ölümcül sonuçlara eşlik Küba hükümeti eylemsizliği verdiği cinayet yorumunu sorgulayan bir makale yazdı.
Ben Havana şey (ilköğretim siyasi gerçekçilik) olduğu gerçeğini kaynaklanan komplikasyonlar kaçınılmalıdır beğendi ve tedavi oldu bile sakıncalı forvet MAKAMLAR bilinçli ve kasıtlı bir hareket olmadığını olacağını savundu.
Ayrıca ortak bir suç ya da zihinsel engelli olarak sunulması, ölen kişinin ahlaki boy düşürmek isteyen şimdi hagolas korkak kampanyaları gibi, bir kenara.
Ancak, bu vesileyle, Wilman ölümünden bir bütün işaretler hükümet kibir ölümcül sonuç için, doğrudan sorumlu olduğu yerde "ölüm kronik, önceden görmüştü" vardır. Bu sefer de olayların ölümcül düzeltmek için yeterli zaman vardı.
Bu hafta boyunca onlar genç serbest bırakarak veya bir hastaneye ona aktararak, onların sağlığını korumak için tekrar isteklerini karşıladı. Ne zaman ikinci yaptı - ve ilk olarak karıştırılan seçenek-Geç oldu ve esir kurtuluş yoktu.
Davalının kendi kararını, diğer nedeni ise, her ne kadar keskin değil payı kontrol yöntemi olarak, seçtiğiniz kurumsallaşmış keyfilik ve ihmal vatandaşı bir ortamda hak iddia edememe sonucu olduğunu anlıyoruz. Ve kendi inançları açık ve kesin değil, ama seçim onların ideolojisi kendi vizyonu ile örtüşmemektedir bile, ilkeleri ona inandığı için ölmeye neden birisine benim saygı sunmak için olmadıkça kimse hayatlarını tehdit yana ülke istenen.
Endişe ölen ortak bir esir olduğunu ve yetkililerin dikkatine getirilmiştir şiddet davranışı, vardı olduğu ifade edilmiştir. Ayrıca annesi, kız kardeşi ve annesi İçişleri gizem taahhütleri var ve onun politik duruşu için Wilmer ile çatışmalar vardı muhalif hükümet ajanları ölen parti olduğunu kaydetti.
Biz gerçek olarak yukarıdaki argümanları kabul Daha fazla olsa bile, herhangi bir kişinin hayatında gölgeler yeterince açık bir yargılama vermek ve itiraz hakkı olmaksızın anılan kendilerini savunmak değil, özellikle olmaması gerektiğini düşünüyorum.
Kanunsuzluk ortak ve yaygın olan ve geçmiş mücadelelerin kronikler günlük mutsuzluğuna ve yüce eylemlerin bir arada yaşama konuşmak olduğu bir ülkede, - hayat kampanyasında insan ruhunun özelliği, bu Silvio Rodriguez ayetlerde hatırlatmakta fayda var o "dikkate alarak acımasız gerçeği olmalı dedi, ben sormak beni-bu nedenle acilen ihtiyaç olur, ne diyelim, neden sınırları saygı göstermelidir. Birisi top çalma gıda ve daha sonra hayat verirse ne yapacaksınız? "
Bu sabah bir arkadaşıma söyledim gibi tüm Bunun için, zaman varken umutlarını ortadan kalkmaya ve yaratıcılık uykuda gider beklenmedik az bir basitçe sessiz korku,.
Verimli Döviz hafta sonra ve reform / şimdi anlık yüksek zamandır varolan düzenin hissediyorum krize karşı gerekli seçenekleri olarak solcu görüşleri ve önerileri teşvik.
Değil, çünkü bir nedenle emirlerine değil, çünkü sadece, bazen sizin anlamda felsefe kaybetmek ve şiirin insan yaşamının kırılganlığını ve despotizmi müstehcen cezasız göre ulaşılamaz bir lüks olur.


  http://liberarlasmentes.blogspot.com/

Cuba Libertaria 25

Boletín del Grupo de Apoyo al Sindicalismo Independiente y a los Libertarios de Cuba (GALSIC), promovido por el veterano luchador antifranquista Octavio Alberola 
 http://issuu.com/ellibertario/docs/cl25

 Para contacto y envío de libros y de ayuda material:
cubalibertaria@gmail.com
Para información sobre todas las actividades del Observatorio crítico,
visitar los siguientes blogs:
observatoriocritico@gmail.com
http://observatoriocriticodesdecuba.wordpress.com
Un blog de solidaridad con el Observatorio critico en francés:
http://www.polemicacubana.fr
         

No hay comentarios:

Publicar un comentario